Dynamicsite

social media

ΠΩΣ ΝΑ ΧΤΙΣΩ ΜΙΑ SOCIAL MEDIA ΚΑΜΠΑΝΙΑ? (ΣΕ ΒΗΜΑΤΑ)

Θες να ξεκινήσεις την social media καμπάνια για την επιχείρηση σου αλλά σου φαίνεται τρομερά περίπλοκο και δύσκολο? Αυτά είναι τα βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις ώστε να οργανώσεις με επιτυχία τις προωθητικές σου ενέργειες στα social media.

Βήμα 1: Θέσε τους στόχους σου
Είναι πλέον κατανοητό από όλες τις επιχειρήσεις ότι πίσω από μια επιτυχημένη δραστηριότητα κρύβεται ένας σωστός σχεδιασμός, ξεκινώντας από τους στόχους. Άρα για το πρώτο βήμα θα πρέπει να σκεφτείς με την ομάδα σου τι θες να πετύχεις και με ποιον τρόπο θα ενισχύσεις την επιχείρηση σου. Ο πιο κατάλληλος τρόπος να ελέγξεις ότι έχεις ορίσει τους σωστούς στόχους, θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι αυτοί είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, επιτεύξιμοι σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο και να έχουν ουσιαστικά και θετικά αποτελέσματα για την επιχείρηση.

Βήμα 2: Μάθε το κοινό σου

Κάθε social media πλατφόρμα προσελκύει διαφορετικό κοινό. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να κάνεις έρευνα για να μάθεις τα χαρακτηριστικά των πελατών σου ώστε να μπορείς να επιλέξεις τα κατάλληλα social media για την καμπάνια σου. Μπορείς ακόμα και να φτιάξεις πρότυπα προφίλ πελατών (Buyer Personas) με διαφορετικά χαρακτηριστικά για τα οποία θα εφαρμόσεις διαφορετική στρατηγική, εργαλεία και πλατφόρμες. Για παράδειγμα, σε μία βιοτεχνία ρούχων, πιθανά υπάρχει τουλάχιστον ένα ανδρικό και ένα γυναικείο buyer persona τα οποία απαιτούν ξεχωριστή προσέγγιση. Μόλις αποφασίσεις τα κοινά που θες να στοχεύσεις, θα πρέπει να διαλέξεις και τα κατάλληλα social media αλλά και το πως θα χρησιμοποιήσεις τα εργαλεία της κάθε πλατφόρμας.

Βήμα 3: Οργάνωσε τις ενέργειες σου σε ένα Social Media Content Calendar

Έχει γίνει σίγουρα κατανοητό μέχρι τώρα ότι ο καλός σχεδιασμός είναι το κλειδί της επιτυχίας για οποιαδήποτε επιχειρησιακή ενέργεια. Έχεις ήδη σκεφτεί τι υλικό θα ανεβάζεις, κάθε πότε και σε ποιες πλατφόρμες; Ήρθε η ώρα να τα οργανώσεις σε ένα ημερολόγιο ώστε να αποφύγεις τυχόν λάθη και να αυξήσεις την αποδοτικότητα της social media καμπάνιας σου. Επιπλέον, βεβαιώσου ότι αναφέρεις το ημερολόγιο τα βασικά χαρακτηριστικά της κάθε ενέργειας ώστε να μπορείς να ελέγχεις ποιες από αυτές είχαν τα επιθυμητά αποτελέσματα και γιατί.

Βήμα 4: Δημιούργησε ελκυστικό περιεχόμενο

Αυτό το βήμα μπορεί να χωριστεί σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία είναι το copywriting ή αλλιώς η δημιουργία κειμένων για άρθρα, posts, κτλ. Αυτή η κατηγορία συμπεριλαμβάνει την εύρεση ελκυστικών τίτλων, περιεχομένου και λέξεων-κλειδιών. Βεβαιώσου λοιπόν ότι το κείμενο σου είναι πιθανά ενδιαφέρον για αρκετό κοινό και έπειτα δημιούργησε έναν τίτλο που θα τράβαγε τη δικιά σου προσοχή χωρίς να είναι παραπλανητικός.

Η δεύτερη κατηγορία είναι η δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού, ή πιο απλά εικόνων και βίντεο. Με αυτόν το τρόπο, μπορείς να προσθέσεις “χρώμα” στο κείμενο σου αλλά και να βοηθήσεις τον αναγνώστη να κατανοήσει καλύτερα το μήνυμα σου. Πόσο μάλλον όταν θες να προωθήσεις ένα νέο προϊόν, μία περιγραφή δεν είναι αρκετή για τον αγοραστή, αλλά χρειάζεται να του δείξεις αυτό το προϊόν μέσω εικόνων και βίντεο. Άλλωστε, μία εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις, άρα μπορεί να ελαφρύνει το κείμενο σου από τον μεγάλο όγκο λέξεων που συχνά αποθαρρύνουν τον αναγνώστη. Όμως η δουλειά αυτή μπορεί να γίνει από έναν γραφίστα ή μπορεί να την κάνεις και εσύ μέσα από ευκολόχρηστες πλατφόρμες όπως το Canva.com.

Σε αυτές τις κατηγορίες υπάρχουν πολλά εργαλεία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να διαφημιστείς στα social media. Για παράδειγμα, ένας διαγωνισμός (giveaway) με έναν ελκυστικό τίτλο και εικόνα, μπορεί να προσελκύσει πολλούς χρήστες να αλληλεπιδράσουν με την επιχείρηση σου με σκοπό να κερδίσουν κάποιο δώρο, αυξάνοντας έτσι την αναγνωρισιμότητα της. Μερικά ακόμα εργαλεία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις είναι post σχετικά με ανακοινώσεις της επιχείρησης ή με εξωτερικούς συνδέσμους (links), ηλεκτρονικά βιβλία και σεμινάρια αλλά και αξιολογήσεις χρηστών.

Βήμα 5: Παρακολούθησε τα αποτελέσματα των ενεργειών και δράσε κατάλληλα

Αν έχεις ήδη ξεκινήσει τη social media καμπάνια σου, μπορείς να κάνεις τις παρακάτω ερωτήσεις στον εαυτό σου:
– Ποιες ενέργειες αποδίδουν καλύτερα, ποιες χειρότερα και γιατί;
– Ποιες είναι οι αντιδράσεις του κοινού σου;
– Τι κάνουν διαφορετικά οι ανταγωνιστές σου;

Για να απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα θα πρέπει να ελέγξεις τα αποτελέσματα των ενεργειών σου, να κάνεις σχετική έρευνα και τέλος να προσαρμοστείς όπου χρειάζεται. Επιπλέον, μην ξεχνάς ότι θα πρέπει να έχεις μια ενεργή παρουσία στα social media, το οποίο σημαίνει να απαντάς στα σχετικά μηνύματα και σχόλια των χρηστών.

Bonus Step:

Αν πιστεύεις ότι έχεις ήδη πραγματοποιήσει επιτυχώς τα παραπάνω βήματα αλλά επιθυμείς περισσότερα αποτελέσματα μπορείς να δοκιμάσεις την πληρωμένη διαφήμιση. Αν θες να μάθεις γιατί και πως να διαφημιστείς στο Facebook, μπορείς να ρίξεις μια ματιά στον σχετικό οδηγό μας εδώ. Ο πιο γνωστός τρόπος είναι οι προωθήσεις των post σου ώστε να τη δουν περισσότεροι ενδιαφερόμενοι.

Πως μπορεί να επιβιώσει μια επιχείρηση κατα τη διάρκεια της πανδημίας?

Κατά τη διάρκεια της έξαρσης του ιού, οι επιχειρήσεις για να προσαρμοστούν ακολούθησαν και συνεχίζουν να ακολουθούν τρία στάδια αντίδρασης: Σταθεροποίηση, Επαναφορά και Ανάπτυξη. Η μετάβαση από το ένα στάδιο στο άλλο για κάθε μια εταιρεία απαιτεί διαφορετικό ρυθμό και ταχύτητες. Είναι όμως σημαντικό να δίνεται έμφαση στις λύσεις σε κάθε στάδιο σχετικά με την ηγεσία, τους εργαζόμενους και τους πελάτες.

Για τη σταθεροποίηση της επιχείρησης κατά τη διάρκεια μιας υγειονομικής κρίσης, χρειάζεται αρχικά η εξασφάλιση της υγείας και προστασίας των εργαζομένων. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι θα δουλεύουν εξ’ αποστάσεως με τα κατάλληλα ψηφιακά μέσα ή δια ζώσης με προστατευτικό εξοπλισμό και νέους κανόνες υγιεινής. Η εξυπηρέτηση και η επικοινωνία με τους πελάτες θα πρέπει να είναι συνεχής και αποτελεσματική. Για αυτό το λόγο, πολλές επιχειρήσεις πρόσθεσαν διάφορους τρόπους ψηφιακής επικοινωνίας όπως ακόμα και πλατφόρμες αυτοεξυπηρέτησης. Πριν απ’ όλα όμως, οι εταιρείες θα πρέπει να έχουν ορίσει τη διοικητική ομάδα που θα πάρει τις σχετικές αποφάσεις και θα σχεδιάσει το πλάνο πάνω στο οποίο θα πορευθούν.

Για την επαναφορά της επιχείρησης στα κανονικά της επίπεδα, η διοίκηση κάθε επιχείρησης πρέπει να πάρει σημαντικές και ξεκάθαρες αποφάσεις για τη λειτουργία αυτής και των καταστημάτων της. Επιπλέον, είναι απαραίτητο να παρέχονται νέα εργαλεία και εκπαίδευση στους εργαζομένους ώστε να μπορέσουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Η επικοινωνία με τους πελάτες θα πρέπει να είναι προσωποποιημένη και μέσα από τα κανάλια και τις πλατφόρμες που αυτοί επιθυμούν. Όλα τα προϊόντα, οι υπηρεσίες και οι πληροφορίες της εταιρείας θα πρέπει να βρίσκονται online. Ταυτόχρονα, όλες οι υπηρεσίες που παρέχονται στο πελάτη διαδικτυακά θα πρέπει να βρίσκονται μαζί σε ένα κανάλι ή μια πλατφόρμα για την καλύτερη εξυπηρέτηση του.

Μετά την επαναφορά, είναι καιρός για την επιχείρηση να μελετήσει την πορεία της αγοράς και να σχεδιάσει όχι μόνο ένα πλάνο ανάπτυξης άλλα και ένα σχέδιο εντοπισμού και αποφυγής μελλοντικών, πιθανών και παρόμοιων σεναρίων. Παράλληλα η επιχείρηση καλείται να απαντήσει και να καλύψει τις νέες ανάγκες και απαιτήσεις των πελατών και των εργαζομένων.

Θες και εσύ να μάθεις πως να φτιάξεις μια αποδοτική social media campaign, σχεδιασμένη στα δικά σου μέτρα?

Το dynamicsite.gr σας παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες για την επιχείρηση σας σε όλους τους τομείς του Digital Marketing αλλά και στην κατασκευή ιστοσελίδων.

Για περισσότερες πληροφορίες κάντε