Dynamicsite

email marketing

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ EMAIL MARKETING ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΣΤΗΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΣΩΣΤΑ?

Τι είναι το Email Marketing?

Ένα σημαντικό κομμάτι του Digital Marketing είναι το Email Marketing. Στην ουσία είναι μια διαδικασία να στοχεύσεις και να επικοινωνήσεις με πελάτες μέσω email. Στόχος του Email Marketing είναι να δημιουργήσει καλές και δυνατές σχέσεις με τους συνδρομητές των ενημερωτικών δελτίων (Newsletters) με σκοπό να αυξήσει τις πωλήσεις.

Γιατί είναι σημαντικό?

Εάν εφαρμοστεί αποτελεσματικά, το Email Marketing μπορεί να μετατρέψει τους πιθανούς αγοραστές σε πελάτες καθώς και να αυξήσει τη συχνότητα αγοράς. Τα emails είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να κάνεις διαδικτυακές πωλήσεις αν σκεφτείς ότι:

  • Πάνω από το 95% των πελατών σου ελέγχει τα email του σε καθημερινή βάση.
  • Σε αντίθεση με τα social media όπου ο λογαριασμός σου μπορεί να “παγώσει” ή να διαγραφεί από την ίδια την πλατφόρμα, με τα emails έχεις εσύ τον έλεγχο.
  • Η διαδικασία των email newsletters μπορεί να αυτοματοποιηθεί αποτελεσματικά, εξοικονομώντας έτσι χρόνο.
  • Έρευνες έχουν δείξει ότι οι καταναλωτές που αγοράζουν μέσα από newsletters με προσφορές, τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα στις αγορές τους απ’ ότι αυτοί που δε λαμβάνουν σχετικά emails.

Πως να δημιουργήσω την στρατηγική Email Marketing για την επιχείρηση μου ?

Τα στατιστικά δείχνουν ότι ο μέσος καταναλωτής λαμβάνει πάνω από 100 emails κάθε μέρα. Μια στρατηγική Email Marketing μπορεί να σε βοηθήσει να ξεχωρίσεις αλλιώς τα emails σου μπορεί να αγνοηθούν ή να καταλήξουν στα ανεπιθύμητα (spam). Μπορείς να ξεκινήσεις άμεσα με τα παρακάτω βήματα.

  •  Όρισε το κοινό και τους στόχους σου

Θέσε τους στόχους της στρατηγικής σου με βάση το κοινό που θες να προσεγγίσεις. Είναι πολύ σημαντικό το email σου να είναι σχετικό, ενδιαφέρον και χρήσιμο για τον πελάτη. Για αυτό το λόγο, μπορείς να ξεκινήσεις δημιουργώντας buyer personas, δηλαδή πρότυπα προφίλ πελατών με τα οποία επιθυμείς να επικοινωνήσεις.

  • Μάζεψε τα email του κοινού σου

Σε αυτό το στάδιο πρέπει να φτιάξεις μια λίστα με όλα τα email των πιθανών αγοραστών αλλά και των πελατών σου. Για να μαζέψεις αυτά τα email θα πρέπει να τους δώσεις να συμπληρώσουν μια ηλεκτρονική φόρμα με τα ονοματεπώνυμο τους και το email τους. Για να προσελκύσεις περισσότερους δυνητικούς πελάτες μπορείς να τους προσφέρεις μια προσφορά στα προϊόντα ή στις υπηρεσίες σου αφού συμπληρώσουν τη φόρμα.

  • Σχεδίασε τον τύπο των email και το πρόγραμμα τους.

Ανάλογα με το είδος της επιχείρησης σου και των προϊόντων ή των υπηρεσιών της, πρέπει να αποφασίσεις τι email θα στέλνεις και πότε. Είτε είναι εβδομαδιαία newsletter, ανακοινώσεις για νέα προϊόντα ή υπηρεσίες, είτε άρθρα απο blog, θα πρέπει να ξεχωρίσεις τι είδους email είναι κατάλληλο για κάθε buyer persona. Παράλληλα είναι απαραίτητο να συμφωνήσεις ένα χρονικό πλάνο το οποίο θα τηρείς ώστε να υπενθυμίζεις χωρίς ενόχληση την ύπαρξη σου στους πελάτες.

  • Σύλλεξε και ανέλυσε τα αποτελέσματα σου

Για να εξετάσεις και να αναλύσεις τα αποτελέσματα από την Email Marketing στρατηγική σου μπορείς να ακολουθήσεις τα ακόλουθα βήματα:

A/B Testing: Είναι ένας τρόπος να ελέγξεις διαφορετικές εκδοχές ενός διαφημιστικού email ώστε να καταλήξεις σε αυτό που είναι πιο κατάλληλο για κάθε περίπτωση.

Δείκτες Απόδοσης: Υπάρχουν τέσσερις βασικοί δείκτες που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να μετρήσεις την απόδοση της στρατηγικής σου και πιο συγκεκριμένα:

Το ποσοστό των email που φτάνουν στον καταναλωτή.
Βεβαιώσου ότι έχεις διαγράψει όλους τους ανενεργούς χρήστες καθώς και αυτούς που δε λαμβάνουν τα email σου.

Το ποσοστό των διαβασμένων emails.
Δημιούργησε τίτλους που τραβάνε την προσοχή του αναγνώστη ώστε να κάνουν click πάνω σε αυτά. Επιπλέον, ρύθμισε την ώρα και ημέρα που θα στέλνεις τα email έτσι ώστε να αποδίδουν καλύτερα.

Το ποσοστό των clicks σε συνδέσμους μέσα στα email.
Βεβαιώσου ότι η προσφορά σου έχει αξία για τον παραλήπτη και το κείμενο σου είναι σύντομο, περιεκτικό και ευανάγνωστο. Μπορείς επίσης να προσθέσεις γραφιστικά στοιχεία για να “ομορφύνεις” το μήνυμα και να το απλουστεύσεις.

Ο αριθμός των απεγγραφών από τη συνδρομή των newsletters.
Προσπάθησε τα email σου να έχουν νόημα και ενδιαφέρον για τον παραλήπτη πριν προσπαθήσεις να του πουλήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου

Είναι πολύ σημαντικό, όλα τα αποτελέσματα από τη στρατηγική Email Marketing που εφαρμόζεις να αποθηκεύονται σε μία φόρμα. Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να ελέγχεις αν οι δείκτες απόδοσης που έχεις ορίσει, επιτυγχάνουν τους στόχους της στρατηγικής.

Τι να προσέξω ?

Ενοχλητικά και Spam email

Εφόσον ξοδεύεις χρόνο να οργανώσεις και να συνθέσεις τα email σου, θέλει και οι πελάτες σου να τα παραλαμβάνουν, να τα ανοίγουν, να τα διαβάζουν και να κάνουν κάποια ενέργεια. Πολλές φορές τα emails που στέλνουμε πηγαίνουν στο φάκελο “spam” ή “ανεπιθύμητα” αυτόματα. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να προσέχεις να συμπεριλαμβάνεις το όνομα της εταιρείας σου και την ηλεκτρονική της διεύθυνση σε κάθε email που στέλνεις. Αν δε γίνεται ο κατάλληλος έλεγχος, τα αποτελέσματα του Email Marketing μπορεί να είναι αρνητικά.

GDPR

Ο παραπάνω όρος αναφέρεται στον Ευρωπαϊκό νόμο σχετικά με την προστασία προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο, ο οποίος επηρεάζει και το Email Marketing της επιχείρησης σου. Ουσιαστικά βοηθάει στη δημιουργία και συντήρηση καλών σχέσεων με τους πελάτες σου, δίνοντας τους το δικαίωμα να επιλέξουν αυτοί αν επιθυμούν να λαμβάνουν τις ενημερώσεις σου.

Οι δύο πιο σημαντικές λεπτομέρειες που πρέπει να προσέξεις είναι αρχικά να ζητάς επιβεβαίωση από τους ενδιαφερόμενους πριν τους προσθέσεις στη λίστα σου, το οποίο λέγεται double opt in. Επιπλέον, θα πρέπει πάντα να υπάρχει μια εμφανής επιλογή απ εγγραφής (unsubscribe) σε κάθε email σου, ώστε να μπορούν να σταματήσουν να λαμβάνουν “ενοχλητικά” emails.

Θες και εσύ να μάθεις περισσότερα και να χτίσεις μια σωστά δομημένη στρατηγική Email Marketing?

Το dynamicsite.gr σας παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες για την επιχείρηση σας σε όλους τους τομείς του Digital Marketing αλλά και στην κατασκευή ιστοσελίδων.

Για περισσότερες πληροφορίες κάντε