Dynamicsite

dynamicsite

ΕΧΩ ΕΝΑ ESHOP, ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΩ?

Ακόμα και αν έχεις τα καλύτερα προϊόντα στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα, κανείς δεν πρόκειται να το μάθει δίχως τη διαφήμιση και προώθηση που προσφέρει το Digital Marketing. Έχεις δημιουργήσει λίστα με τα προϊόντα σου με εικόνες υψηλής ευκρίνειας και αναλυτικές περιγραφές; Έχεις εξασφαλίσει εύκολους και γρήγορους τρόπους πληρωμής και διανομής; Τότε ήρθε η ώρα να φέρεις κόσμο στο eshop σου και να αυξήσεις τις πωλήσεις.

 

Φαίνεται να υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείς να διαφημίσεις και να προωθήσεις το eshop σου. Για τους περισσότερους ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων, η προσπάθεια να χρησιμοποιήσουν όλες τις μεθόδους ταυτόχρονα μπορεί να αποδειχθεί χρονοβόρα, ακριβή και μη αποτελεσματική. Πιθανόν, η ιδανική προσέγγιση είναι να διαλέξεις τις καταλληλότερες μεθόδους για τη διαφημιστική εκστρατεία του eshop σου. Έτσι διευκολύνεται ο έλεγχος και η βελτιστοποίηση των διαφημίσεων και μπορείς πλέον να εστιάσεις στους τρόπους που προσφέρουν ανάπτυξη και πωλήσεις στην επιχείρηση σου.

Πως όμως θα φέρεις καταναλωτές στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα? Θα πρέπει πρώτα να σκεφτείς τις τρεις βασικές κατηγορίες των πελατών σου.

  1. Τα άτομα που ψάχνουν για αυτού του είδους τα προϊόντα που πουλάς.
  2. Οι καταναλωτές που θα αγόραζαν τα προϊόντα σου αν τα γνώριζαν.
  3. Οι πελάτες που έχουν αγοράσει στο παρελθόν από εσένα ή που απλά γνωρίζουν την υπαρξη σου

Για τις πρώτες δύο κατηγορίες ο στόχος σου είναι να τους ενημερώσεις και να τους “τραβήξεις” στο e-shop. Παρακάτω παρουσιάζονται οι τρόποι με τους οποίους μπορείς να το πετύχεις:

Google Ads

H Google πλέον προσφέρει μεγάλη ποικιλία διαφημιστικών υπηρεσιών (Google Ads) στην πλατφόρμα της αναλόγως το τύπο και τους στόχους της επιχείρησης. Για σένα που διευθύνεις ένα eshop, σου έχει ήδη βρει δύο εξειδικευμένες λύσεις που χρειάζεσαι.

  1. Το Google Dynamic Search Ads είναι μία από τις υπηρεσίες που θα πρέπει να γνωρίζεις καθώς είναι ένας εύκολος τρόπος να βρεις άτομα που ψάχνουν ακριβώς αυτό που προσφέρεις. Μέσα από αυτές τις διαφημίσεις, το κάθε προϊόν εμφανίζεται ως διαφημιστικό μήνυμα στα αποτελέσματα αναζήτησης τη στιγμή που πιθανοί αγοραστές το αναζητούν.
  2. Τα Google Shopping Ads εμφανίζουν τα προϊόντα σου στο πάνω μέρος των αποτελεσμάτων αναζήτησης μαζί με εικόνες, τιμές και τίτλους, δίνοντας τη δυνατότητα στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα να κάνει άμεσες πωλήσεις. Εσύ απλά πληρώνεις το click, όταν δηλαδή κάποιος μπαίνει στην ιστοσελίδα.

Πριν όμως ξεκινήσεις θα πρέπει πρώτα να εγγραφείς στο Google Merchant Center. Εκεί μπορείς να συνδέσεις το eshop σου με πρωτόκολλο xml και έτσι τα προϊόντα σου μαζί με φωτογραφίες, τίτλους, τιμές και άλλα στοιχεία μεταφέρονται αυτόματα στην πλατφόρμα της Google ώστε να χρησιμοποιηθούν στις διαφημίσεις. Αφού συνδέσεις τους λογαριασμούς Google Ads και Google Merchant Center είσαι έτοιμος να δημιουργήσεις τη διαφημιστική σου καμπάνια καθορίζοντας τον μηνιαίο προϋπολογισμό που επιθυμείς για αυτή.

Πλατφόρμες Σύγκρισης Τιμών

Το διαδίκτυο προσφέρει σε όλες τις επιχειρήσεις πολλούς τρόπους να επικοινωνούν με τις αγορές-στόχους τους άμεσα και σε πραγματικό χρόνο. Για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, ένας βασικός τρόπος είναι οι πλατφόρμες σύγκρισης τιμών οι οποίες αναπτύσσονται ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα. Σε καθημερινή βάση, εκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου αναζητούν τις καλύτερες τιμές για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν μέσω των πλατφορμών αυτών. Παράλληλα, χιλιάδες eshops συμμετέχουν σε αυτές και ανταγωνίζονται για τα προϊόντα και τις τιμές τους. Σήμερα, οι πλατφόρμες σύγκρισης τιμών αποτελούν πρωταρχικό τρόπο αναζήτησης για την πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών με τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες να είναι το Skroutz.gr και το BestPrice.gr. Μέσα από αυτές ξεκινούν οι περισσότερες ηλεκτρονικές αγορές ενώ τα αποτελέσματα τους φαίνονται συνήθως άμεσα για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Μέσα από αυτές, ένα eshop μπορεί να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα του και να αποκτήσει πρόσβαση σε περισσότερους καταναλωτές που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα που προσφέρει.

Συνήθως για την ένταξη ενός eshop σε αυτές τις πλατφόρμες απαιτείται ένα κόστος συμμετοχής εφάπαξ καθώς και η αγορά πόντων-credits. Στη συνέχεια οι πλατφόρμες χρεώνουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα κατά κύριο λόγο ανάλογα με τα click που έγιναν μέσα από αυτές ή με προμήθεια επί των πωλήσεων. Αν και η εγγραφή του ηλεκτρονικού καταστήματος σε μια από αυτές τις πλατφόρμες είναι εύκολη, η σύνδεση της προϋποθέτει μερικές ειδικές γνώσεις. Πιο συγκεκριμένα, είναι απαραίτητη η εγκατάσταση ενός κώδικα που θα επιτρέπει την επικοινωνία και τη μετάδοση πληροφοριών μεταξύ της πλατφόρμας και του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Ίσως, προβληματίζεσαι αν η παρουσία σου στις πλατφόρμες σύγκρισης τιμών θα επηρεάσει αρνητικά το κύρος της επιχείρησης και των προϊόντων σου. Στην πραγματικότητα δε χρειάζεται να έχεις τις χαμηλότερες τιμές για να εξασφαλίσεις επισκεψιμότητα. Συνήθως στις πλατφόρμες αυτές, εμφανίζονται πρώτα τα πιο δημοφιλή προϊόντα ανάλογα με τις κριτικές των αγοραστών. Άρα είναι στο χέρι σου να προσφέρεις καλής ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες στους πελάτες σου για να εμφανίζονται ψηλότερα στα αποτελέσματα αναζητήσεων. Επιπλέον, μπορείς να εκμεταλλευτείς την πρώτη θέση στα οργανικά αποτελέσματα της Google (SEO) στα οποία συνήθως βρίσκονται οι πλατφόρμες σύγκρισης τιμών ώστε να πετύχεις δωρεάν επισκεψιμότητα από πιθανούς πελάτες που αναζητούν προϊόντα σαν τα δικά σου.

Μην ξεχνάς ότι οι συγκεκριμένες πλατφόρμες είναι μία μοναδική ευκαιρία να αποδεσμεύσεις λιμνάζων απόθεμα άμεσα και σε καλές τιμές.

Ενεργή παρουσία στα Social Media

Μετά από αρκετά χρόνια εξέλιξης, τα social media έχουν καταφέρει να προσελκύσουν τεράστιο αριθμό ατόμων που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. Παράλληλα τραβούν και διατηρούν την προσοχή των χρηστών τους όλο το 24ωρο. Αρα τα social media μπορούν να σε βοηθήσουν να επικοινωνήσεις με τους πελάτες σου, να ενισχύσεις την αναγνωρισιμότητα του ηλεκτρονικού σου καταστήματος και να αυξήσεις τα έσοδα και τις πωλήσεις σου.

Κυρίως είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να προβάλλεις τα προϊόντα σου δωρεάν. Πιο συγκεκριμένα, οποιαδήποτε πλατφόρμα social media και αν χρησιμοποιείς (πχ. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter) έχεις τη δυνατότητα δημιουργίας δωρεάν σελίδας και αναρτήσεων με εικόνες και περιγραφές των προϊόντων σου.

Άρα για έναν ιδιοκτήτη eshop, η παρουσία της επιχείρησης του στα social media και ειδικά στο Facebook είναι απαραίτητη. Ταυτόχρονα, για να θεωρείται ενεργή η online παρουσία στα social media προτείνεται η δημιουργία και ανάρτηση 3-4 post σε εβδομαδιαία βάση.

Διαφημίσου στα social media και όρισε εσύ το κόστος

Οι social media πλατφόρμες και ειδικά το Facebook και Instagram δίνουν τη δυνατότητα πληρωμένης διαφήμισης και προώθησης ενός eshop σε άλλους χρήστες της πλατφόρμας που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα που πουλάει. Με μικρό σχετικά κόστος, το οποίο ορίζεις εσύ, μπορείς να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα του eshop σου, να ενημερώσεις τους υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες για τα προϊόντα σου και τέλος να “τραβήξεις” κόσμο τόσο στο φυσικό όσο και στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα.

Ίσως, έχεις προσπαθήσει να προωθήσεις επί πληρωμή κάποιο από τα post σου χωρίς να δεις τις επιθυμητές πωλήσεις. Όμως, αντίστοιχες καμπάνιες με την κατάλληλη στόχευση μπορούν να φέρουν θετικά αποτελέσματα στις αλληλεπιδράσεις όπως likes, comments, κτλ., το οποίο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για ένα καινούργιο brand.

Για να φέρεις πωλήσεις στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα από το Facebook και το Instagram θα πρέπει να το συνδέσεις με πρωτόκολλο xml και να δημιουργήσεις καμπάνιες που εντοπίζουν πιθανούς πελάτες οι οποίοι επισκέπτονται ανταγωνιστικά sites. Παράλληλα, μέσω ειδικών στοχεύσεων με βάση τα ενδιαφέροντα μπορείς να δείξεις τα προϊόντα σου αυτόματα στους πιο πιθανούς πελάτες.

Κάνε Δυναμικό Remarketing

Όλες οι παραπάνω ενέργειες υπόσχονται να φέρουν πιθανούς πελάτες στο ηλεκτρονικό κατάστημα σου και να τους παρακινήσουν να αγοράσουν τα προϊόντα σου. Τα στατιστικά όμως δείχνουν ότι ακόμα και έτσι, απ’ όλους τους επισκέπτες του eshop, περίπου το 2% – 5% θα αγοράσει από την πρώτη του επίσκεψη. Τι γίνεται όμως με την τρίτη κατηγορία πελατών που αναφέραμε προηγουμένως; Πώς δηλαδή μπορείς να βρεις ξανά τους πελάτες που έχουν μπει το eshop σου ή έχουν κάνει αγορά από αυτό στο παρελθόν;

Για να ακολουθήσεις τους πελάτες που επισκέφθηκαν το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και να τους παρακινήσεις να αγοράσουν, το κατάλληλο εργαλείο είναι το δυναμικό remarketing. Στην ουσία, μπορείς να δείχνεις σε άτομα που έχουν επισκεφτεί το eshop σου, προσωποποιημένες διαφημίσεις με τα προϊόντα που είδε ο καθένας. Έτσι, το δυναμικό remarketing μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις σου, φέρνοντας πίσω στο ηλεκτρονικό κατάστημα τους προηγούμενους επισκέπτες ώστε να ολοκληρώσουν τις αγορές τους. Οι υπηρεσίες και τα πακέτα δυναμικού remarketing είναι διαθέσιμα σε διάφορες online πλατφόρμες όπως η Google και το Facebook. Στις καμπάνιες αυτού του τύπου υπάρχει μεγάλη ποικιλία ρυθμίσεων όπως:

Να εξαιρεθούν από τη στόχευση όσοι ήδη αγόρασαν, ή
Να προβληθούν συμπληρωματικά προϊόντα σε όσους ήδη αγόρασαν προϊόντα από σχετική κατηγορία. (π χ. Προώθηση πιστολάκι μαλλιών σε όσους αγόρασαν βούρτσες έως και τις τελευταίες 180 μέρες)
Να προσφερθούν εκπτωτικά κουπόνια σε όσους έβαλαν τα προϊόντα στο καλάθι χωρίς να τα αγοράσουν.
Να εμφανίζονται νέα προϊόντα σε προηγούμενους πελάτες που αγόρασαν έως και πριν 6 μήνες (π χ. Διαφήμιση καλοκαιρινών ρούχων σε όσους αγόρασαν χειμωνιάτικα ρούχα στο παρελθόν)

Παρακολούθησε τα αποτελέσματα σου

Όσο και καλά αν είναι σχεδιασμένη μια διαφημιστική καμπάνια στο διαδίκτυο, είναι πολύ πιθανό να παρουσιάσει προβλήματα. Για αυτό το λόγο είναι απαραίτητος ο έλεγχος όλων των διαφημιστικών και προωθητικών ενεργείων online με σκοπό την βελτιστοποίηση τους. Πιο συγκεκριμένα ως ιδιοκτήτης ενος eshop θα πρέπει να ελέγχεις την απόδοση των διαφημίσεων, να εξετάζεις εναλλακτικές, να τις προσαρμόζεις ανάλογα με τις περιστάσεις και να τις διορθώνεις όταν αυτές δεν αποδίδουν. Συνεπώς προτείνεται ο έλεγχος των διαφημίσεων περίπου μια φορά την εβδομάδα για να αποφευχθεί η σπατάλη χρημάτων.

Το dynamicsite.gr σας παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες για την επιχείρηση σας σε όλους τους τομείς του Digital Marketing.

Στοχεύουμε στη μέγιστη απόδοση των διαφημίσεων σας και όχι τη στείρα αύξηση επισκέψεων.
Η μέθοδος μας είναι η μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας.
Αποτελούμε μια ομάδα από ειδικούς σε κάθε ξεχωριστό τομέα της διαφημιστικής σας προώθησης (Marketing, Γραφίστες, Programmers, Αναλυτές Δεδομένων – Μαθηματικούς)

Είμαστε πιστοποιημένοι Google Partners

Για περισσότερες πληροφορίες κάντε